Ook dat
Observeren, Stilzetten, Nadenken
In mijn beroep als lerares in het basisonderwijs praat ik met kinderen, ouders, collega’s en hulpverleners. Luisteren naar wat er gezegd wordt, werd als een tweede natuur voor mij. Ik ontdekte dat ik wilde leren om mensen te begeleiden in hun beroep.
Leren
Het woord ‘leren’ loopt als een rode draad door mijn leven. Jarenlang leer ik kinderen om sommen uit te rekenen en woorden te schrijven. Op mijn 46e ga ik zelf ook weer leren. ‘Leren’ krijgt voor mij de betekenis van ‘ontwikkelen’. Van 2015 tot 2019 volg ik een Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam en ontwikkel ik mij als coach en supervisor. Tijdens deze studie leer ik ook te luisteren naar wat er niet gezegd wordt. Sinds 2019 ben ik geregistreerd als coach en supervisor.
‘Leren’ begint bij kinderen in de klas. En het gaat door bij leraren, kwaliteitscoördinatoren en directeuren. Ik zie coaching als een persoonlijk groeitraject, waarbij je steeds aan het leren bent.
Wat ik doe
Een gesprek begint soms met een zucht, een lach of een beweging. Ik luister ook naar wat je niet zegt. Soms wil je iets tekenen om los te laten, soms ga je schrijven om te begrijpen waar je vastloopt.
Door muziek en kunst kun je anders gaan kijken naar iets of nieuwe ideeën opdoen.
In mijn begeleiding zit het allemaal.
Neem vrijblijvend contact op
Ik help je graag verder